Miten sisältömarkkinointi auttaa yritystäsi?

Sisältömarkkinointi on hyvä keino tavoiteltaessa kestävää asiakassuhdetta. Se on sitä myös yli viisikymppisten asiakkaiden kohdalla. He ovat asiakkaita, jotka haluavat saada tietoa ostopäätösten tueksi ja he etsivät tietoa aktiivisemmin kuin monet nuorempien ikäryhmien jäsenet. He haluavat hyötyä etenkin arkeen, ja se näkyy kulutustavoissa.

Sisältömarkkinointi on suunnitelmallista ja säännöllistä markkinointia, jonka tarkoituksena on luoda ja välittää kohdeyleisölle kiinnostavaa sisältöä, jonka avulla löydetään uusia asiakkaita ja sitoutetaan nykyisiä asiakkaita vahvemmin yritykseen.

Sisältömarkkinoinnilla autat asiakkaitasi, jotta he voivat tulla paremmaksi siinä, mitä he tekevät. Kun autat asiakkaitasi, parannat myös yrityksesi menestymismahdollisuuksia.

Voit esimerkiksi julkaista sellaisia sisältöjä, jotka auttavat asiakasta käyttämään jo sinulta hankkimia palveluita. Täten he pysyvät asiakkaana pidempään, koska siihen on hyvä syy. Asiakkaat voivat myös päätyä valistettuina käyttämään sinun yrityksesi palveluita, koska ne sopivat käsillä olevaan, sisällön esiin nostamaan tilanteeseen.

Lisäksi on muistettava, että yli 50-vuotiaat viettävät paljon aikaa verkossa ja somessa, etenkin Facebookissa. Näihin kanaviin on helppo julkaista sisältöjä, joiden tuottaminen on parhaimmillaan erittäin edullista ja tehokasta.

Taitaa kiinnostaa sinuakin? Tule mukaan valmennukseen!

Karelian Silver Economy -hanke järjestää sisältömarkkinointivalmennuksen yhdessä Tovarin kanssa. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!

Oletko osallistunut palvelumuotoiluvalmennukseemme? Jatka kehittämistä ja varaa itsellesi tunnin sparrausaika!

Järjestämme ma 24.5.2021 etäsparrausta yrityksille, jotka ovat osallistuneet Silver Economyn palvelumuotoiluvalmennuksiin. Sparrauksessa voit pallotella ajatuksia, tarkentaa tavoitteita ja miettiä uusia näkökulmia palvelusi kehittämiseen.

Ole nopea, ja varaa itsellesi tunnin etäsparraus, jossa palveluiden kehittämistä jatketaan yhdessä Karelia-ammattikorkeakoulun Hanna Vienosen kanssa.

Työpajat järjestetään Teams-etäyhteydellä.

LISÄTIETOA JA ILMOITTAUTUMINEN:

Ilmoittaudu:

Turvakoodi:
security code
Syötä turvakoodi:

Submit

Valmennus: Ota enemmän irti verkkosivuista ja somesta sisältömarkkinoinnin avulla

Kuvituskuva. Mies käyttää tablettia. ieressä on sosiaalisen median toimijoiden logoja.

Tule mukaan 26.5. alkavaan valmennukseen, jossa teemme kanssasi juuri sinun yrityksellesi luodun sisältömarkkinointisuunnitelman. Saat sen heti käyttöösi!

Markkinointitoimisto Tovarin Joona Kotilaisen johdatuksessa tutustumme sisältömarkkinointiin ja opimme tuottamaan sisältöä eri kanaviin käytännönläheisessä valmennuksessa. Yhteisten valmennuskertojen jälkeen suunnittelemme kullekin yritykselle sopivia sisältöjä ja niiden julkaisukeinoja yrityskohtaisissa tapaamisissa.

Valmennuksen järjestää Karelia-ammattikorkeakoulun Silver Economy -hanke.

Tee erilaisia sisältöjä matalilla kustannuksilla

Toteutamme 26.5.–2.6. kolmiosaisen valmennussarjan, jonka tavoitteena on, että osallistujat oppivat hyödyntämään sisältömarkkinointia tavoitellessaan +50-asiakkaita. Samalla yritykset saavat suunnitelman, jonka avulla he voivat tehdä toivottavasti aiempaa tuloksekkaampaa sisältömarkkinointia.

Tovarin Joona Kotilaisen vetämässä yhteisessä osuudessa käydään läpi mm. asiakasymmärrykseen, sisällön tuottamiseen ja hakukonenäkyvyyteen liittyviä näkökulmia. Lisäksi kerrotaan, miten jopa pienyritykset voivat tuottaa erilaisia sisältöjä matalilla kustannuksilla.

Lue lisää: Miten sisältömarkkinointi auttaa yritystäsi?

Yhteisten osioiden lisäksi järjestetään yrityskohtaiset valmennustapaamiset (2 x 1h) kunkin yrityksen kanssa. Tapaamisiin osallistuvat valmennuksen ulkopuolinen kouluttaja, Karelian digitaalisen markkinoinnin asiantuntija ja yrityksen edustajat. Osallistujat käyvät läpi sisältömarkkinointia kunkin yrityksen osalta näkökulmasta aihetasolla siten, että kullekin yritykselle toimitetaan yhteisiin keskusteluihin perustuva suunnitelma sisältömarkkinointia varten.

Kenelle:

Valmennukset on tarkoitettu pienille ja keskisuurille yrityksille, jotka ovat kiinnostuneet asiakkaiden sitouttamisesta ja verkkosivujen ja somekanavien tehokkaasta hyödyntämisestä.

Hinta:

Valmennus on maksullinen ja kattaa yrityskohtaisia de minimis- tuen alaisia toimenpiteitä. Hinta 140 e/ osallistuva yritys (Kehittämispaketti 3: Markkinointi).

Sisältö:

Valmennuksessa käydään läpi mm. sisältömarkkinoinnin sisältöstrategia, kohderyhmävalinnat, kanavavalinnat, prosessi ja vaikutuksen arviointi.

Yrityskohtaisissa valmennuksissa (2 x 1h) kouluttaja, Karelian digitaalisen markkinoinnin asiantuntija ja yrityksen edustajat käyvät läpi sisältömarkkinointia kunkin yrityksen näkökulmasta. Yhteisten keskustelujen pohjalta yritykselle tehdään suunnitelmapohja sisältömarkkinointia varten.

Missä ja milloin:

Valmennus 1: ke 26.5. klo 9–11.00
Valmennus 2: ma 31.5. klo 9–11.00
Valmennus 3: ke 2.6. klo 9–11.00

Valmennuksen järjestetään Joensuussa läsnäolona tilanteen salliessa.

Yrityskohtaiset valmennukset: kesäkuussa läsnäolona tilanteen salliessa

Ilmoittaudu mukaan:

Pyydämme ilmoittautumiset 18.5.2021 mennessä oheisen linkin kautta (ilmoittautuminen on sitova); https://link.webropol.com/s/sisaltomarkkinointi

Lisätietoja:

Projektiasiantuntija Risto Salminen, risto.salminen@karelia.fi, p. 0505689891

Webinaari: Katsaus harvaan asuttujen alueiden ikääntymisen haasteisiin ja ratkaisuihin

Silver Economyn kansainväliset kumppanit järjestävät 21. huhtikuuta online-tapahtuman, jossa kuulemme mm. komissaari Dubravka Suica katsauksen siitä, millaisia vastauksia EU:n visio harvaan asutuille alueille ja ikääntymisen vihreä kirja tarjoavat yhteisiin ikääntymisen haasteisiin.

Tapahtumassa esitellään myös 8 hyvää käytäntöä (success stories). Vielä ehtii ilmoittautua!

Voit ilmoittautua seuraamaan tilaisuutta tästä linkistä.

Tilaisuuden järjestää EU-hanke Silver SMEs.

Oletko osallistunut palvelumuotoiluvalmennukseemme? Jatka kehittämistä ja varaa itsellesi tunnin sparrausaika!

Järjestämme ke 28.4.2021 etäsparrausta yrityksille, jotka ovat osallistuneet Silver Economyn palvelumuotoiluvalmennuksiin. Sparrauksessa voit pallotella ajatuksia, tarkentaa tavoitteita ja miettiä uusia näkökulmia palvelusi kehittämiseen.

Ole nopea, ja varaa itsellesi tunnin etäsparraus, jossa palveluiden kehittämistä jatketaan yhdessä Karelia-ammattikorkeakoulun Hanna Vienosen kanssa.

Työpajat järjestetään Teams-etäyhteydellä.

LISÄTIETOA JA ILMOITTAUTUMINEN:

Ilmoittaudu:

Lähetä

Lisätietoja: Tanja Rimpilä, projektipäällikkö, p. 050 337 9287

Palvelumuotoilun sparraustyöpajat ovat osa Karelia-ammattikorkeakoulun ja Business Joensuun Silver Economy –hanketta.

”Miten markkinoida yli viisikymppisille?” – katso webinaarin tallenne ja esitysmateriaalit

Silver Economy -hanke järjesti 16.3.2021 webinaarin otsikolla ”Miten markkinoida yli viisikymppisille?”. Tilaisuudessa digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Risto Salminen kertoi +50-asiakkaista, heidän kulutustavoistaan ja vaikutuksesta yritysten tulevaisuuteen. Lisäksi käytiin läpi markkinointiviestinnän prosessia tämän yli viisikymppisten asiakkaiden näkökulmasta.

Tilaisuuden anti tiivistettiin lopuksi neljään pointtiin:
1. Paljon potentiaalia vanhemmissa asiakkaissa
2. Iän esiin tuova markkinointi ei yleensä toimi
3. Markkinointiviestinnän lähtökohtana arvot, elämäntilanne, mielenkiinnon kohteet
4. Markkinointikanavan valinnassa kannattaa huomioida eri ikäisten ihmisten käyttötavat

Tallenne ja aineistot:

Katso tallenne Youtubessa (47 min) (Saavutettava versio tarjolla viikolla 12)

Katso myös:

16.3.2021 +50-kuluttaja Pohjois-Karjalassa, kyselytutkimus 2020

15.5.2020 +50-kuluttaja Pohjois-Karjalassa, kyselytutkimus 2019

8.3.2020 Webinaaritallenne: Huomioi nämä asiat markkinointiviestinnässä korona-aikana

22.1.2020 Terhi-Anna Wilska; Varttuneet kuluttajat – haaste ja mahdollisuus (pdf)

Webinaari: Miten markkinoida yli viisikymppisille?

Ti 16.3. klo 12-12.40: ”Miten markkinoida yli viisikymppisille?”

Tavoitatko kaikki tärkeimmät asiakasryhmäsi oikeissa kanavissa heille sopivilla sisällöillä? Nappaa lounaskahvimukisi mukaan ja tule kuuntelemaan Karelia-ammattikorkeakoulun webinaariin siitä, mitkä asiat on tärkeää huomioida yli viisikymppisille markkinoitaessa ja miten onnistut käytännössä.

Lue loppuun