Ota ja hyödynnä parempia valokuvia verkon myyntikanavissasi!

Valtava määrä suomalaisia yrityksiä on ottanut vuonna 2020 isoja askeleita verkossa tapahtuvassa myynnissä. Moni on perustanut verkkokaupan tai hyödyntänyt sosiaalista mediaa aiempaa enemmän myynnin edistäminen mielessä. Verkossa on tärkeää viestiä mm. tarkoituksenmukaisia ja laadukkaita valokuvia hyödyntäen useissa eri kanavissa.

Usein verkkokauppa tarvitsee tuekseen muita verkon markkinointi- ja myyntikanavia.

Helmikuussa järjestettävässä Silver Economyn onlinevalmennuksessa käydään läpi konkreettisia tapoja lisätä myyntiä verkossa ja parantaa myös markkinointia ja palvelujen kohdentamista erilaiset asiakasryhmät, kuten +50-asiakkaat, huomioiden.

Silver Economy -valmennus 9.–19.2.2021

Toteutamme 9.–19.2.2021 viisiosaisen valmennussarjan, jonka tavoitteena on, että osallistujat oppivat käyttämään uutta, erilaista kanavaa markkinoidessaan +50-palveluita. Samalla yritykset parantavat osaamistaan palveluiden kehittämisessä, valokuvauksessa ja kohderyhmäajattelussa.

Valmennuksessa on viisi osaa. Kukin osio kestää 1 tai 2 tuntia. Osallistujat voivat osallistua osioihin, jotka kokevat oman kehittymisensä kannalta tärkeiksi. Kunkin osion opit ovat kuitenkin suunniteltu sopivaksi monipuolisesti kaupan ja palvelualan yrityksille.

Neljännelle valmennuskerralle osallistujat valitsevat jonkin palvelun, jonka he voivat halutessaan asettaa ostettavaksi verkkoon houkuttelevan kuvan ja tekstin kera. Mikäli yritys ei saa valittua palvelua, on valmennusosio silti erinomainen harjoitus ja näkökulma verkossa tapahtuvaan myyntiin.

Valmennukseen voivat ilmoittautua valmennus- tai kehityspaketilla osallistuvat yritykset. Mikäli yritykselläsi ei ole valmennuspakettia, saat osallistumisoikeuden tähän ja muihin tuleviin maksullisiin valmennuksiin yhdellä 140 euron valmennuspaketilla.

Ohjelma:

Osa 1/5               ti 9.2.2021 klo 9–10

Erilaiset palveluiden myyntikanavat verkossa

Käydään läpi erilaisia palveluiden myyntikanavia

Valmennuksessa keskitytään seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitä oman verkkokaupan ulkopuolella kannattaa myydä?
  • Miten erilaiset myyntikanavat toimivat?
  • Miten erilaisiin myyntikanaviin pääsee mukaan?
  • Mitä hyviä ja huonoja puolia ulkopuolisten myyntikanavoiden käytössä on?

Valmennusosan tarkoituksena on saada osallistujat miettimään uusia kanavavaihtoehtoja palveluidensa myynnille ja markkinoinnille.

Valmennusosion vetää Mainostoimisto Hurry Oyn Anu Karreinen.

Osa 2/5              ke 10.2. klo 9–11

Hyvät valokuvat verkon markkinointiviestinnän tukena 

Valmennuksessa opitaan valokuvien merkitystä verkossa tapahtuvassa markkinointiviestinnässä sekä ennen kaikkea hyvien valokuvien ottamista. Valmennuksessa keskitytään seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten kuvittaa verkkokauppaa, jossa myydään palveluita?
  • Kuka on kohteena sille markkinointiviestille, jossa kuvaa käytetään?
  • Miten saan valokuvan kertomaan haluttua viestiä?
  • Miten voin ottaa yleisesti laadukkaampia valokuvia ajatellen somea ja verkossa käytettäviä valokuvia?
  • Miten kukin voi harjoitella parempien valokuvien ottamista?

Valmennusosan tarkoituksena on, että osallistujat osaisivat ottaa ja julkaista laadukkaampia ja aiempaa paremmin yrityksen markkinointiviestintään soveltuvia valokuvia.

Valmennusosion vetää Lvngroom Oyn Laura Johansson.

Osa 3/5              ma 15.2. klo 9–10

Uuden palvelun luominen verkon myyntikanavaan

Osallistujat valitsevat uuteen myyntikanavaan myytäväksi soveltuvan uuden tai jo myynnissä olevan palvelun siten, että palvelua myydään hyvällä kuvalla ja tekstillä.

Valmennusosan tarkoituksena on rakentaa uusi palvelu tai versioida jo olemassa oleva palvelu soveltuvaksi myyntiin Doerz-kauppapaikkaan.

Suosittelemme ehdottomasti, että mikäli epäröitte Doerz-palvelun soveltuvuutta juuri teidän palvelullenne, teette päätöksen siitä vasta neljännen valmennuskerran jälkeen.

Valmennusosion vetää Mainostoimisto Hurry Oyn Anu Karreinen.

Osa 4/5              to 18.2. klo 9–11

Uuden verkon myyntikanavan (Doerz) käyttöönotto

Käymme läpi helpon Doerz-kauppapaikan perusteet. Testataan ja tutustutaan käytännössä palvelun kauppapaikkaan asentamiseen. Mikäli yrityksellä on aiempien valmennusosien auttamana valittuna kauppapaikkaan soveltuva palvelu ja siihen sopivat kuvat, asennamme palvelun ohjatusti osaksi Doerzissa myytäviä ja markkinoitavia elämyspalveluita.

Valmennusosiossa käydään läpi seuraavia aiheita:

  • Doerz-alustan esittely
  • Alustatalouden ja suosittelumarkkinoinnin mahdollisuudet
  • Esimerkkejä eri teemoista ja toimivista elämyksistä
  • Asiakassegmentin huomioiminen tuotteistuksessa
  • Esimerkit 50+ ikäryhmälle soveltuvista tuotteista
  • Opastus: elämyksen luominen alustalle
  • Omien tuotteiden markkinointimahdollisuudet ja onlinekauppa omille verkkosivuille

Valmennusosion vetää Doerz Co Oyn Noora Kokko.

Osa 5/5              pe 19.2. klo 9–10

Palautteen hyödyntäminen markkinoinnin tukena ja palvelun kehittämisessä

Verkon myyntikanavissa, myös omassa verkkokaupassa, on usein näkyvissä julkista palautetta. Käymme läpi tuon palautteen hyödyntämistä.

Valmennusosassa käydään läpi seuraavia näkökulmia

  • Palautteen hyödyntäminen palvelun parantamisessa
  • Julkisen palautteen hyödyntäminen markkinointiviestinnässä
  • Palaute omalla verkkosivustolla/sometiliin verrattuna ulkopuolisen tahon hallinnoimaan verkkosivustoon/sometiliin
  • Julkiseen palautteeseen reagoiminen

Valmennusosion vetää Mainostoimisto Hurry Oyn Anu Karreinen.

Muuta:

Valmennukset ovat interaktiivisia, mutta tiiviin aikataulun vuoksi niistä tehdään tallenteet, jotka ovat osallistujien katsottavissa 30 päivän ajan kunkin valmennuksen jälkeen.

Ilmoittautuminen: https://webropol.com/s/markkinointivalmennus3