Suosittu maksuton palvelumuotoiluvalmennus järjestetään uudestaan loppusyksystä

Yksi asia nousee usein esiin, kun mietitään, miten yli 50-vuotiaita kuluttajat saadaan tyytyväisiksi. Kuluttajat kertovat, että palvelun on oltava selkeää, ja turhat monimutkaisuudet ja ylimääräiset vaiheet halutaan jättää kokematta. Silver Economyn järjestämässä kolmiosaisessa palvelumuotoilun valmennuksessa autetaan yrityksiä muun muassa tämän ongelman parissa.

Palvelumuotoiluvalmennus on yrityksille maksuton, ja siihen voi ilmoittautua täällä.

Valmennus järjestetään kolmessa osassa loka-marraskuussa 2020 Joensuussa.

Kenelle

Valmennukset on tarkoitettu pienille ja keskisuurille yrityksille, jotka ovat kiinnostuneet asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja palvelumuotoilusta.

Osallistujan ei tarvitse olla aiemmin perehtynyt palvelumuotoiluun.

Valmennuksen eteneminen

Ensimmäisellä kerralla käsitellään palvelun nykytilannetta ja palvelumuotoilun perusteita. Valmennus ei ole luentomaista, vaan asioita käsitellään paikalla olevien yritysten omien palveluiden kautta.

Toisessa valmennuksessa yritykset pääsevät entistä enemmän käsittelemään palvelupolkujaan ja ideoimaan asiakaskokemukseen parannuksia tai jopa aivan uusia palveluita.

Kolmannen kerran aikana pyrimme tuotteistamaan yli 50-vuotiaille kuluttajille soveltuvia palveluita, mutta on todennäköistä, että moni yritys saattaa löytää ratkaisuita myös muiden kohderyhmien osalle.

Kouluttaja

Palvelumuotoilija Piia Innanen
Piia Innanen

Tilaisuuksissa yrityksiä auttaa Palvelumuotoilu Palon perustaja, palvelumuotoilija Piia Innanen. Hän on käyttäjälähtöisen suunnittelun rautainen asiantuntija yli 20 vuoden työkokemuksellaan. Ennen Paloa Innanen työskenteli kansainvälisen yrityksen johtavana käyttökokemussuunnittelijana.

Viimeiset kahdeksan vuotta Piia Innanen on keskittynyt palvelumuotoiluun. Palvelumuotoilun menetelmät, asiakasymmärryksen syventäminen ja uusien palvelukonseptien luominen ovat tulleet hänelle tutuiksi useiden palvelumuotoiluprojektien vetäjänä. Piia Innanen on myös suosittu palvelumuotoilun kouluttaja. Hän opettaa Palon koulutusten lisäksi Lapin yliopiston palvelumuotoilun sivuainekokonaisuuden kursseja.

SISÄLTÖ JA AIKATAULUT:

Valmennuksessa käydään läpi palvelumuotoilun ajatusmallia ja konkreettisia toimia mukaan ilmoittautuneiden yritysten omien palveluiden muotoilua varten.

Valmennus 1: Joensuu, to 29.10. klo 13–15.30
Palvelun nykytilanteen kartoitus ja palvelumuotoilun perusteet

Valmennus 2: Joensuu, to 5.11. klo 13–15.30
Palvelupolun kuvaus, ideointi ja testaus

Valmennus 3: Joensuu, to 12.11. klo 13–15.30
Ideasta tuotteeksi